Lovelime
Image default
Internet marketing

Snel groeien op social media met een social media planner

Snel groeien op social media met een social media planner

Goede social media planners zijn een nieuw soort social media managers. Ze zijn niet alleen strategen en makers van inhoud, ze zijn ook bedreven in het creëren en uitvoeren van marketingcampagnes voor sociale media. Ze maken posts op Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Ze zetten ook betaalde advertenties op Facebook, Google Adwords en LinkedIn-advertenties op om het postbereik te vergroten. Een socialemediaplanner is een persoon die alle aspecten van de aanwezigheid op sociale media van een bedrijf beheert door verschillende tools zoals Hootsuite of Buffer te gebruiken om berichten voor de hele week of maand van tevoren in te plannen. Deze mensen gebruiken doorgaans hun eigen creativiteit om nieuwe inhoudsideeën voor het publiek van het bedrijf te bedenken, die van alles kunnen zijn, van grappige memes tot productpromo’s.

Hoe kan een social media planner helpen met snel groeien op social media?

Een social media planner is iemand die de social media strategie voor een bedrijf plant en uitvoert. Ze zijn verantwoordelijk voor het maken van inhoud, het maken van campagnes en het beheren van het publiek. Enkele van de verantwoordelijkheden van een social media planner zijn:

-Content maken voor alle platforms

-Campagnes maken die zijn afgestemd op specifieke doelgroepen

– Beheren van klantenserviceverzoeken op sociale media kanalen

– Plannen en uitvoeren van evenementen op social media kanalen

Waarom is een social media planner handig voor ondernemers

Een social media planner is een persoon die alle content beheert die op de social media kanalen van een bedrijf wordt geplaatst. Hun belangrijkste doel is om inhoud te creëren die maximale betrokkenheid oplevert en het merk en publiek van het bedrijf helpt groeien. Een social media planner is iemand met een strategische mindset. Ze hebben de verantwoordelijkheid om inhoud te creëren die de betrokkenheid maximaliseert en op zijn beurt het genereren van leads. Om dit te doen, moeten ze zich bewust zijn van de behoeften en voorkeuren van hun doelgroep.